🍪 Използваме бисквитки!
Използваме бисквитки и други подобни технологии, за да подобрим изживяването ви при сърфиране и функционалността на нашия сайт. Научете повече в нашата Декларация за поверителност.

ВЗЕМЕТЕ 5% ОТСТЪПКА С ПРОМОКОД: MASATA.BG

1:72 Британски изтребител Хоукър Темпест Мк.V (Hawker Tempest Mk.V)

1:72 Британски изтребител Хоукър Темпест Мк.V (Hawker Tempest Mk.V)
1:72 Британски изтребител Хоукър Темпест Мк.V (Hawker Tempest Mk.V)
1:72 Британски изтребител Хоукър Темпест Мк.V (Hawker Tempest Mk.V) 68 части 2 варианта дъл... Прочети повече
24.00лв.
Без ДДС: 20.00лв.
  • Наличност: В наличност
  • Марка: Hobbyland
  • Модел: AIR02109
Продадени продукти: 0
Прегледи на продукта:
Безплатна доставка над 200лв.

1:72 Британски изтребител Хоукър Темпест Мк.V (Hawker Tempest Mk.V)

  • 68 части
  • варианта
  • дължина без опаковката (cm) 14.25
  • ширина без опаковката (cm) 17.3

Самолет, който трябва да бъде считан за един от най-добрите самолети от Втората световна война, Hawker Tempest V може да проследи своята линия на дизайн обратно до изтребителите Hurricane, които се оказаха толкова решаващи по време на битката за Великобритания само две години по-рано, но ще представлява абсолютен зенит на дизайна на изтребителя с бутални двигатели. Наистина, когато опитният дизайнер Сидни Кам искаше да произведе своя „˜Super Hurricane“™ заместител на авиационния спасител на Битката за Великобритания, самолетът, който той със сигурност имаше предвид, беше Tempest V. Както и да е, Tempest често се бърка със своя предшественик в службата на Кралските военновъздушни сили, Typhoon, въпреки че двата са много различни самолети.

Първоначалният изтребител, заместващ Hawker Hurricane, беше Typhoon, самолет, който се опитваше да комбинира най-мощния бутален двигател, наличен по онова време, с малка, но здрава и тежко въоръжена конструкция. Въпреки че е замислен като изтребител прехващач, по време на разработката става ясно, че новият самолет няма да може да изпълни тази роля, тъй като дебелината на крилото не е благоприятна за характеристиките на голяма надморска височина. Всъщност Typhoon щеше да претърпи доста затруднено развитие и въвеждане на слувба, до момента, в който отмяната на програмата беше сериозно обмисляна. Независимо от това, Typhoon в крайна сметка ще намери своята авиационна ниша като тежък поразяващ наземни цели щурмови самолет, който ще влезе в употреба по време на нахлуването на съюзниците в Нормандия.

Осъзнавайки, че техният Typhoon има голям потенциал, но се нуждае от подобрение, дизайнерският екип на Hawker започва работа по нов проект за изтребител, който включва много от същите философии като Typhoon, но също и няколко значителни модификации. Наистина, новият самолет първоначално беше споменат като Typhoon Mark II, но това беше променено на Tempest, когато първият полет на прототипа на самолета наближи. Въпреки че това все още беше голям самолет за едномоторни изтребители, корпусът му беше лек и той щеше да се задвижва от масивно мощния 24-цилиндров двигател Napier Sabre, силова установка, която щеше да даде на новия изтребител впечатляващо представяне. Извършвайки първия си полет на 2 септември 1942 г., новият Hawker Tempest включва новопроектирано крило с ламинарен поток, което е много по-тънко от крилото, използвано на неговия предшественик, и позволява на новия изтребител да се плъзга във въздуха с невероятна скорост.

На пръв поглед Typhoon и Tempest имат много прилики, но ако знаете къде да търсите, не е трудно да ги различите. Без съмнение крилото е най-очевидната отличителна черта, тъй като не само е по-тънко от използваното на Typhoon, но и е с напълно различна форма. С по-изправен преден ръб и по-елипсовиден заден ръб, крилото на Tempest е проектирано за скорост, въпреки че все още може да се използва ефективно при наземна атака. Други разлики в дизайна на Tempest включват малко по-дълъг нос и част от опашката, която изглежда много по-голяма, с по-щедър вертикален стабилизатор, който се отличава с подчертано гръбно филе. По време на първия полет на прототипа на самолета, той отбеляза впечатляваща максимална скорост от 477 mph в хоризонтален полет, впечатлявайки както дизайнерския екип, така и наблюдаващото Министерство на въздушните сили.

Hawker Tempest V влиза в служба на Кралските военновъздушни сили в началото на 1944 г., като първите две ескадрили, които получават този тип, са използвали преди това Typhoon. Смяташе се, че управлението на невероятната мощност, генерирана от двигателя на Tempest, може да създаде проблеми за пилотите, преминаващи от по-малки типове самолети и че бившите звена на Typhoon ще бъдат в най-добра позиция да преговарят за въвеждането му в ескадрила. Преди кацането в деня на D, Tempests бяха използвани в подобна роля за наземна атака като тази, управлявана толкова ефективно от ескадрилите на Typhoon, но ако се наложи да се премине към въздушни бойни операции по средата на мисията, Tempest беше много по-подходящ за тази задача. Притежавайки значително по-голям обсег от Typhoon, Tempests можеха да се шляят в бойната зона за по-дълги периоди, позволявайки настъпателни удари по-дълбоко в окупирана Европа или позволявайки на пилотите да чакат търпеливо Luftwaffe да дойде и да се бие, където биха могли да им покажат какво е тяхното ново боецът наистина можеше да направи.

Като най-бързият съюзнически изтребител на ниска и средна надморска височина, ескадрилите на Tempest бяха задържани за задачи по отбрана на дома в седмиците, последвали успешните десанти в деня на D, поради настъплението на зловещо ново оръжие, V-1 '˜Doodlebug '&търговия; импулсна реактивна летяща бомба. Tempest се оказа отличен убиец V-1, използвайки скоростта на изтребителя, ефективността на оръжията си и храбростта на своите пилоти, за да унищожи голям брой от тези ужасяващи оръжия, преди да успеят да нанесат хаос в британските градове. Най-ефективната търговска сила на Великобритания срещу тези безразборни оръжия, стотици Doodlebugs бяха свалени от ескадрилите Hawker Tempest V на RAF, като командирът на ескадрилата Джоузеф Бери се оказа най-умелият в тази работа, с не по-малко от 61 V-1 '˜убива'™ на неговото име.

С намаляването на заплахата V-1, ескадрилите Tempest V на RAF бяха свободни да се впуснат в агресивни мисии за търсене и унищожаване в окупирана Европа, използвайки скоростта, обхвата и огневата мощ на най-новия си изтребител с голям ефект. Търсейки потенциални места за изстрелване на V-1 и все по-често новите германски реактивни изтребители, които започнаха да действат срещу съюзническите военновъздушни сили, Tempest започна да показва, че несъмнено е един от най-способните бойни самолети в света. Всъщност беше съобщено, че агресивно управляваният Tempest е бил съюзническият самолет Messerschmitt Me262, от който пилотите на реактивни самолети са се страхували най-много през онези ранни дни на операции с реактивен двигател, особено ако са били хванати по време на фазите на кацане и излитане на полета, когато техните самолети са били много по-уязвими.

Няма съмнение, че Hawker Tempest V беше истински зверски самолет, бърз, тежко въоръжен и притежаващ характеристики, които можеха да подобрят всеки изтребител, който Луфтвафе имаше на въоръжение, може би с изключение на Me262 на пълна скорост. Пилоти, които са имали опит да летят както на Tempest V, така и на неговия предшественик Typhoon, описват разликата като нощ и ден - те всъщност казаха, че е като да сравниш каруца със състезателен кон. Въпреки че това изглежда малко грубо, тъй като те са управлявали самолета в битка, със сигурност трябва да се преклоним пред тяхната преценка. Въпреки че се появява сравнително късно през Втората световна война, Tempest V все още заема мястото си на един от най-ефективните изтребители с бутални двигатели през Втората световна война и може би е „˜Super Hurricane“™ дизайнерът Сидни Кам винаги е предвиждал развитие.

Бъдете първият, който пише отзиви за този продукт.

Напишете отзив

Забележка: HTML не се превежда!
Лоша           Добра
Сигурно пазаруване
Бърза доставка
Лесно връщане
24 часа обслужване
-..
69.90лв.
Без ДДС:58.25лв.
Купи
-..
69.90лв.
Без ДДС:58.25лв.
Купи
-..
28.64лв.
Без ДДС:23.87лв.
Купи
-..
28.64лв.
Без ДДС:23.87лв.
Купи
-..
28.64лв.
Без ДДС:23.87лв.
Купи
-..
28.64лв.
Без ДДС:23.87лв.
Купи
Liticol 100 mlРазтвор за уста Подобрява настроението и потиска тревожносттаLiticol на испанската компания Artesanía Agrícola е продукт, потискащ трево..
41.73лв.
Без ДДС:34.78лв.
Купи
L-CITRULINE / L-ЦИТРУЛИНХранителна добавка, 210 капсули L-CITRULINE / L-ЦИТРУЛИН на американската компания Double Wood Supplements допринася за нормал..
74.10лв.
Без ДДС:61.75лв.
Купи
KERATIN / КЕРАТИНХранителна добавка, 120 капсули Хранителната добавка KERATIN / КЕРАТИН на американската компания Double Wood Supplements се грижи за ..
58.21лв.
Без ДДС:48.51лв.
Купи
HMB (β – Hydroxy - β – Methylbutyrate)Бета-хидрокси-бета-метилбутиратХранителна добавка, 120 капсулиHMB / Бета-хидрокси-бета-метилбутират на американс..
65.55лв.
Без ДДС:54.63лв.
Купи